2012-2013; In the new open series of unique glazed standing "table-sculptures" in cast stoneware, Johan Creten explores the ever changing "skin" of the sculptures. He talks about how Medardo Rosso used liquid wax to give an "impressionist" skin to his sculptures or how Rodin used liquid plaster to unify a fragmented sculpture. Johan Creten uses all the tactile and visual elements of glaze, transparent, opaque, shimmering, sparkling, tender or rough to great effect, lending a unique surface and skin to each of these pieces, giving them great mystery and emotional depth.
'Dans la nouvelle serie «Octo Table», serie d'oeuvres uniques en gres, Johan Creten explore le constant renouvellement de la « peau » des sculptures. Il evoque Medardo Rosso, qui utilisait la cire liquide pour donner une peau « impressionniste » a ses sculptures ou encore Rodin, qui utilisait le platre liquide pour unifier une sculpture brisee. Johan Creten utilise toutes les caracteristiques visuelles et tactiles de la terre, transparente, opaque, chatoyante, mousseuse, lisse ou rugueuse, aboutissant a une surface et une peau uniques a chacune de ces oeuvres, les habillant de mystere et de profondes emotions.

About The Gallery

Perrotin Seoul
Founded in Paris in 1990 by Emmanuel Perrotin, then 21 years old, the gallery has become one of the most
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